Opinia mea despre “arta” de a-ti cere scuze…!

De ceva timp am devenit irascibil cand cineva isi cere scuze (in mod special mie), inainte eram doar iritat. Nu stiu de ce dar nu mi-a placut niciodata sa-mi cer scuze si sa primesc scuze. Multe lucruri in viata ti se par la un moment dat, intr-un fel anume darn u stii sa definesti… constati ca pentru tine e foarte simplu si nu intelegi ce anume interlocutorul tau nu intelege, pentru ca tie ti se pare totul foarte simplu. Ati observat asta, nu? Si asta pentru ca poate la momentul respectiv nu stim sa ne exprimam ideea foarte bine, sa ne-o argumentam si sa ne-o prezentam (cu exemple), dar simtim, acolo undeva ca asa este cum simtim noi sau cum o spunem in 2-3 cuvinte! Experienta lipsus!

Asa si eu cu aceasta arta de a-ti cere scuze! Dezvoltand ideea, eu unu’ sunt cam satul de vorbe goale, in vant, fara nici o esenta, dorinta, gand serios, nici un gram de sinceritate.

Drept urmare de ce sa-mi cer scuze? Aaa, constat ca am gresit? Ok! Atunci am responsabilitatea in primul rand de a face o fapta daca nu vreo doua, sa demonstrez persoanei respective ca chiar imi pare rau! Nu pot? Cuvintele astea doua: “nu pot” le aplic atunci cand stiu ca m-am gandit la toate variantele, am incercat tot ce mi-a stat in putinta de a actiona si nu am reusit. Si abia atunci spun: “nu pot”, nu aiurea in tramvai… din prima ca sa scap de orice responsabilitate. Si abia atunci cand stiu ca am gresit, dar nu orice axioma pe care el o considera greseala, imi cer scuze, daca chiar imi pare rau cu adevarat. Cu ce ma ajuta daca imi cer scuze din prima? Ma va crede? Poate, imi va lasa senzatia ca ma crede sau poate chiar crede pe moment, insa cu ce il ajuta pe el daca stie ca eu am sa o comit din nou?! La fel si viceversa! Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face!

Si sunt mai irascibil cand mi se cere scuze decat atunci cand trebuie sa le cer! Prea usor ne cerem scuze… prea multe vorbe goale, prea multa superficialitate, prea multa minciuna. Actiunea omoara gandurile!!! Daca gandesti prea mult, de la un moment dat incolo e posibil sa se altereze creierasul, mai ales si cu caldurile astea de vara. E ok sa despicam firul in 4 dar nu in 16. Actioneaza! Fa ceva nou mereu! Tu ce-ai realizat azi?

p.s. inainte de a posta citisem un articol despre aceast “arta extraordinara” http://www.eva.ro/psihologie/articol78.html din punct de vedere psihologic! Aproximativ de acord si cu ce scrie acolo, din alt punct de vedere, insa merge maxim o data. Nu sa gresesti si a doua oara si la fel, sa-ti ceri scuze! La un un moment dat acceptam de la persoanele care aveau o maniera extraordinara de a pune problema, de a-si cere scuze. Conteaza foarte mult cum isi cere scuze persoana respectiva, asa cum de multe ori conteaza de multe ori cum face ca tu sa te simti confortabil oricum s-ar pune problema, insa constatasem ca acel segment de persoane e mai fals decat restu’! Desi de multe ori ne-ar place sa auzim macar un “imi pare rau” sau o minciuna frumoasa decat un adevar crud… depinde cat de puternic e fiecare dintre noi!

Lasă un răspuns

